Thursday, March 3, 2011

How time flies

Pejam celik pejam celik dah pun masuk bulan tiga. Alaa, kejapnya masa berlalukan. Rasanya kalau lebihkan bilangan hari dalam setahun jadi 556 hari pun masih lagi rasa sekejap sebab kuat sangat tido. Tu la tido je lebih makan pon lebih habis apa yang tak lebih ? Belajar ? Belajar pun tak melebih unless I got test, quizes and assignment on that week. So saya akan pulun belajar. Rasanya minggu ni minggu yang paling busy dan kalau boleh nak tambah bilangan hari dalam seminggu jadikan ia sepuluh hari atau tambah bilangan jam dalam sehari jadi 42jam. Kan bagus kalau macam tu. Sempat la saya nak siapkan kerja yang tertangguh , menelaah sikit untuk test dan quiz. Tapi hakikatnya itu semua KALAU dan tak akan jadi kenyataan . Jadi saya yang patut berubah dan bijak mengatur masa agar saya boleh terima hakikat yang seminggu kita hanya punyai 7 hari dan 24jam sehari.

Sekarang saya dah jarang online sampai pagi buta. Sekarang saya dah padai tidur awal dan bangun awal. Sekarang saya sudah pandai iron baju sebelum tidur. Sekarang saya dah pandai manage masa secara lebih bijak berbanding dulu. Sekarang saya dah jarang tidur petang. Sekarang petang petang saya akan manfaatkan waktu saya dengan berjogging bersama Susi dan rakanya. Sekarang saya dah makin kurus (Najie yang cakap) walaupun saya rasa macam kena nganjing. Sekarang saya lebih banyak berfikiran secara positif walau apa jua keadaan.

Itu adalah antara perubahan yang positif pada diri saya sekarang. Harap ianya berkekalan dan tidak separuh jalan. Cukup untuk sekarang saya. Sebenarnya saya ada banyak lagi kerja yang perlu disiapkan namun saya gagahkan jugak diri ini untuk meng'update' vlog saya ni. Rindulah dah seminggu tak update. Sepi tanpa sebarang cerita. Nanti bila dah tak busy lagi saya update lagi. Jangan lupa singgah sini.

Oh before the entry end. I wanna wish thousand thanks to Mr. Stranger before you leaving tomorrow night. Yes yes. Its you ! Thanks for the wake-up calls. Thanks for texting me. Thanks for your concern. Thanks for the informal lessons. Thanks for sharing about 3J etc etc . Thanks for never failed to make me laugh in every conversation. Thanks for the memories even it just for a second. Sayonara Mr. Stranger. ' Jaga diri baik baik'.

p/s : Sorry for any wrong doings.



xoxo,
aten NERD

No comments:

Post a Comment

sila komen komen